2 december 2007

Raggisar

Min pappa fyller år på onsdag, och det är alltid lika svårt att hitta på något att ge honom. Han vill helst inte bli firad alls och vid en ålder av 60 + så har man ju skaffat det mesta.Men häromdagen kom jag på idén att ge honom ett par raggisar. Tillbríngar mycket tid i sin husvagn, även vintertid, så det borde ju komma till användning tycker jag. En mössa är påbörjad men inte klar ännu, och jag hoppas att jag hinner få den klar.
Bilden är tyvärr lite suddig men det var det bästa jag kunde åstadkomma tidigt en söndagsmorgon.

Är första advent idag, och här går det i julens tecken. Julmusik snurrar på stereon, första ljuset är tänt och idag ska vi iväg och äta årets första julbord. Lite tidigt är det för det tycker jag, men det är personalfest, så då får man ta det när det kommer.
Fast så mycket personalfest blir det inte, är familjeföretag med pappa som chef, broder, svåger och make som anställda och mamma som sköter kontor och städning. Så det liknar väl mer en familjesammankomst...

Ha en skön advent därute, med adventsmys och kalenderstickningar eller vad ni nu gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar