27 december 2007

Så har julen passerat. Maken jobbar med jag är ledig fram till 2/1. Skönt med några extra lediga dagar. Tycker faktiskt att det är skönt att vara hemma själv med barnen, utan maken. Nu är det ju inte så att jag inte tycker om när han är hemma, tvärtom, men ibland är det mysigt att rå om barnen själv.
Vi har fikat, och tar det allmänt lugnt. Tjejerna har spenderat lite av julklappsslantarna. Minstingen köpte en stor go nalle, och den stora tjejen köpte en bok. Så nu vet man vad de gör i eftermiddag.
Själv har jag ägnat mig åt stickning förstås. Repade upp sockorna till svärfar, och gör nu ett par vantar åt mig själv istället. Tyckte att det var roligare. Har mest blivit saker till andra den senaste tiden, och ibland måste man ju få vara lite egoistisk också.

1 kommentar:

  1. Låter skönt, själv har jag varit ledig utan både make och barn. Skönt men det blir lite tyst i längden. Har dock i lugn och ro lyssnat på musik som jag tycker om utan konkurrens av tonårsmusik samt stickat förståss!

    SvaraRadera