18 januari 2008

Det här var kul!

Har påbörjat en Candle Flame. Den är verkligen jätterolig att sticka. Det är svårt att sluta, vill hela tiden göra "bara ett mönster till". Den blir dessutom väldigt mjuk, så jag tror att den kommer att bli väl använd när den är färdig. Kanske som lite värme om ryggen en sen sommarkväll på altanen. Fast dit känns det oerhört långt idag, med storm på gång.
Än så länge har det inte börjat att blåsa, är väldigt stilla ute, bortsett från regnet. Så det är svårt att tro att det ska bli så blåsigt frammåt morgontimmarna.

6 kommentarer:

  1. Jag har nyss hittat mönstret till just Canlde Flame och bara provstickat det lite, men fastnade verkligen för det. Känner igen -
    "bara en till" Jag har köpt garn till den, men så var det ju det här med sock-klubben och den andra sjalen jag håller på med..

    SvaraRadera
  2. Vad långt du har kommit..på så lite tid! *avundsjuk*
    Jag har kommit ungefär lika långt med min...men jag har bara "5 min här & 5 min där" att sticka.
    Jag slutar aldrig att förvånas över hur mycket "alla" verkar hinna på sina grejor jämt.
    I går kväll satt jag i sängen och stickade.. *hi hi*...det gäller å passa på när mannen är förvisad till soffan pga magsjuka.

    SvaraRadera
  3. Jag har precis provstickat en bit på Candle flame, och precis som du så fastnade jag för mönstret. Jag repade dock upp det jag gjort, ska byta till tunnare stickor, började med stickor nr 6 men ska byta till 5, så får jag se hur det blir. Ha det så gott!

    SvaraRadera
  4. Vad fin den blir!
    Verkligen en sak på min "vill göra lista"
    Hoppas du inte blåste bort igår!
    Kram Pärlmudden

    SvaraRadera
  5. Candle flame ligger på min att göra lista också. Din inspirerar verkligen till tjuvstart (jag vill att jag gör klart den sjal jag håller på med först), men jag ska försöka hålla mig.

    SvaraRadera
  6. Härligt mönster! Vart kan man månne få tag på det?
    Lycka till med projektet...

    SvaraRadera