26 januari 2008

Har inte uppdaterat här på ett par dagar, men det går frammåt med stickandet, även om det var motigt ett tag. Jag har börjat på boleron, men fick börja om när jag hade stickat 10 cm. Maskantalet blev bara större och större för varje varv. Jag hade inte läst mönstret ordenligt och gjorde ett omslag för mycket varannat varv, och det blir inte bra i slutändan!!

Annars så ligger jag lite lågt med stickandet. Tål inte metallstickor, mina tummar tappar skinnet då, och det blir sprickor, vilket gör ont. Men jag har budat på ett gäng bambustickor på tradera, så jag hoppas att de ligger i min låda på måndag. Försöker att byta ut hela mitt stickförråd mot bambu och plaststickor,för det är hemskt frustrerande att inte kunna sticka så mycket jag vill pga stickorna.

Igår kväll vann jag en auktion på en garnvinda. Änligen så har jag också en. Inte något ont i att få hjälp av maken, men han är ju inte alltid så road av att sitta och hålla mitt garn. Nu är jag bara ute efter en nystmaskin, men det har jag inte hittat begagnat ännu, men det kanske blir en ny med tiden.

3 kommentarer:

  1. Klart du ska ha en nystmaskin, de blir ett nöje att nysta.
    Jag hittade min maskin på loppis 25:- , dom visste nog inte vad de var förnågot.
    Ha de gott på dej.
    Eva.

    SvaraRadera
  2. Jag hittar inte min egen nystmaskin så jag sökte på Tradera och hittade en. De kallade den "konvinda". Blev inte så mycket billigare än att köpa en ny men den var nog i stort sett helt ny. Lycka till med att hitta en nystmaskin för det är helt fantastiskt kul och smidigt att ha en.

    SvaraRadera
  3. Nickelallergi?

    jag letar efter en nystmaskin som man inte behöver veva på, tror du at det finns nån sån?

    SvaraRadera