10 maj 2008

Pärlstickning

Var på stick-café i tisdags. En mycket trevlig kväll, med ett härligt gäng.Fick träffa bla. Pärlmudden. Då jag gjorde den 400:en kommentaren på hennes blogg så fick jag en present, och en utmaning!! Tack snälla Ann-Louise!

Jag fick alpacka-garn och pärlor. och till detta ett mönster på pärlmuddar. Så nu fanns det ju inte någon ursäkt längre att inte ge mig på det här med pärlstickning ;-)

Och det var riktigt kul, och inte alls svårt. Sist jag försökte så var det inte någon enkelt mönster, är ju så typiskt mig att alltid börja för stort!!

Här är i alla fall bildbevis på att jag har lyckats.

5 kommentarer:

  1. jättefina , Pärlmuddens egna mönster ser jag.
    må så gott.
    Eva.
    visst var de kul med cafe.

    SvaraRadera
  2. Den blev ju jättebra! Tycker själv att det är jätteroligt att sticka med pärlor och göra egna mönster.

    Lycka till!
    Kram
    Ulrica =o)

    SvaraRadera
  3. Wow, du kan ju, precis som jag sa, fast du inte trodde det!!
    KUL att du gillade det!

    Hoppas helgen varit bra i solskenet!!
    Vi ses den 10 juni hoppas jag!!
    KRAM Ann-Louise

    SvaraRadera
  4. Älskar rosa, de blev jätte fina.
    Kramizar Garnängeln

    SvaraRadera