12 maj 2008

Pust!

Gårdagen ägnades helt och hållet åt trädgårdsarbete, och det känns på alla sätt idag. Varenda muskel värker i kroppen, tom att böja fingrarna gör ont...! Lyckades dessutom att bränna mig på axlarna förstår. Solkräm vad är det??

Men så går det när man är envis. "Roade" mig med att lägga plattor i trädgården. Ska ställa poolen där, och eftersom tomten lutar var vi tvunga att hitta en lösning. Men oj så jobbigt det blev. ca 65 plattor av okänd men tung vikt har lagts ut på ett antal kärror med sand. Kan inte begripa varför jag skulle ge mig på det där, och att jag inte har vett att sluta i tid. Men jag ville ju bli färdig.
Trodde också att jag blev det när jag gav mig för dagen frammåt halv åtta, men när vi la ut poolen så visar det sig att det i alla fall inte räcker till. Men nu är tänker jag inte lägga en platta till, det får min man göra, så det så!!!

3 kommentarer:

  1. Jösses, låter verkligen som att du har kämpat på bra hela dagen! Hoppas du kan sticka lite trots träningsvärk (för visst kan man kalla det det?!) i hela kroppen och händer! :-)

    SvaraRadera
  2. 65 plattor? Jag blir trött bara jag tänker på de.
    Må så gott.
    Eva.

    SvaraRadera
  3. Pool _ wow, det har jag alltid drömt om!
    Ang.boleron; raglanminskningarna är trixiga att få rätt - kan förstå att du tröttnade. Jag HOPPAS att jag orkar till slutet...
    Fin blogg!

    SvaraRadera