4 maj 2008

Sommar och sol!

Idag har det varit helt fantastiskt väder ute, rena sommarvärmen. Men vi har inte legat på latsidan för det. Vi håller på och ska bygga en ny altan. Så idag har vi släpat bort de gamla cementplattorna, grävt ner jordankare för att fästa altanen i och skyfflat undan hur mycket nsant som helst. Ett par stubbar har också grävts upp. Känner mig rätt mör i kroppen nu. Har helt klart fått för mycke av både frisk luft och kroppsarbete!!
Men trots att det har varit jobbigt så är det ju roligt också. Längtar redan efter att få sitta på den nya altanen med en stickning. Kommer att bli underbart.
Men då jag jag har en man som är väldigt noggrann (i mina ögon överpetig och långsam, men det säger jag inte till honom ;-) , så lär det nog dröja ett tag innan altanen är klar, tyvärr!

Stickat har jag av naturliga själ inte hunnit med idag men igår blev det lite, har kommit en liten bit på min sjal, och jag tror att den blir riktigt bra. Ingen bild idag, kanske en annan gång när det finns lite mer att visa.

1 kommentar:

  1. Hej
    Va skoj med ny altan, de tar en väldig massa tid innnanmen är klar, ja vet, har samma modell på man jag med, den nogranna typen, men de blir bra när de är klart.
    Njut av kvällen nu.
    Må så gott.
    Eva.

    SvaraRadera