20 juni 2008

Midsommarfunderingar

Idag är det midsommarafton. Det kan man inte tro. Det blåser en massa och med jämna mellanrum kommer det en regnskur.
Midsommarlunchen (sill och potatis såklart) fick serveras inomhus. Om en stund ska vi ge oss på jordgubbarna. Gott ska det bli. Sedan ikväll ska vi se på film. Inte ofta vi hyrar men barnen ville det. Pirates in the caribbean 3 åt de större och en lämplig barnfilm åt den lilla. Så jag tror att alla blev nöjda. Kan nog bli en stunds stickning framför filmen ikväll. Är ju en film som man inte måste titta helengagerat på.
Jag stickar på koftan till min syster. Just nu är jag på raglanminskningarna på ärmarna. Väldigt ovant för mig att sticka allt i ett stycke. Är inte helt säker på att jag blir nöjd med resultatet, men det är svårt att säga ännu.

Önskar alla stickvänner en Glad midsommar!!

2 kommentarer:

  1. Piraterna är kul! Trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  2. Hoppas helgen varit bra! Vi var vid husvagnen i Karlsborg, och trodde emellanåt att vi skulle blåsa bort...
    Stickar du koftan i ett stycke? Utan att behöva sy ihop sen? det låter som något underbart... Kunna göra en kofta utan att behöva göra den urbota tråkiga monteringen!!
    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera