31 juli 2008

Nu är vädret med i min smak. Alldeles lagom 25 grader och lite moln då och då. Detta gör att i alla fall jag orkar göra lite härhemma.
Idag är det trädgården som får en liten omgång. Klipper bort vissna blommor, snyggar till ett träd (guldregn tror jag det heter) så att det har en mer paraplyform. Sen när inspirationen faller på (inte idag) så ska en gammal en bort plus allt ogräs. Sen ska det sås gräs och snyggas till i största allmänhet. Är rester efter gamla buskar från 70-talet som fick ge vika när altanen skulle byggas, så det är mest en hög med ogräs där nu, och det är ju inte särkilt snyggt. Min förhoppning är att lägga en stenrundel och fylla med sjösten eller vita stenar under guldregnet, men där är jag och min man inte överrens, ännu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar