13 mars 2009

På måndag börjar mitt nya liv

Ja, det har man väl sagt många gånger förut, men den här gången är det verkligen så. För då ska jag börja med att i två veckor leva på endast flytande föda (pulverdrinkar, typ modifast,naturdiet mm) för att den 1/4 genomgå en Gastric bypass.

För den som inte har en aning om vad detta är, så är det en övervikts-operation. Detta har jag väntat på länge nu. Stått på kö i ett år, men även varit överviktig hela mitt liv. Nu ska det äntligen bli ändring på detta.
Kan påpeka att detta långt ifrån är någon genväg. Det är inte bara att göra detta och sen lägga sig på sofflocket och vänta på att kilona försvinner, utan det kräver mycket engagemang. Men operationen är ett redskap som hjälper till, och framförallt gör att jag kan behålla en normal vikt. För gått ner har jag gjort förut, men då tyvärr gått upp igen.

Hade när jag startade den här bloggen tanken att den skulle ta upp mitt intresse för stickning. Sen halkade det in inlägg om inredning. Nu är det väl bara att inse att det kommer att bli ett och annat inlägg om denna operation också. Förhoppningsvis inte för mycket så det skrämmer bort de som vågar sig hit, men då det är en del av mitt liv så blir det nog svårt att låta bli. Hoppas ni står ut.

3 kommentarer:

  1. Ser fram emot att följa ditt kämpande, både före och efter operationen. Håller tummarna och önskar att det ska gå bra för dig!
    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. *nickar instämmande* ...det e VERKLIGEN INTE en genväg....utan ett hjälpmedel , vi kommer att få kämpa!!!
    Men jag e oxå glad att jag gjort detta valet...
    Kram på dig tjejen

    SvaraRadera
  3. Ser också fram emot att få följa din kamp! Många kramar och lycka till!

    SvaraRadera