15 juni 2009

Inte mycket till livstecken här, dags för bättring, igen...

Har haft skolavslutning. I världens tråkigaste väder. Blåsigt, regnigt och kallt, så det var inte alls så trevligt som det brukar vara.
Äldsta dottern slutade nian nu. Så hon avslutade dagen med "Sista natten med gänget " på Skara sommarland. Trots vädret så hade hon det riktigt trevligt. Men var inte hemma förrän halv tre. Kan säga att jag är på tok för orkeslös för att klara av sånna nätter, men jag ville självklart hämta hem henne, och då är det bara att gilla läget.


I lördags blev det en tur till IKEA. Det blev nytt porslin, vilket var efterlängtat. Har stått ut med uddatallrikar länge nu. En del annat smått och gått blev det förstås också, som det alltid blir när jag är där.

Stickar gör jag också. Men det har inte blivit som jag har tänkt. Har stickat på en Swallowtail-sjal i mitt nya garn, men jag har fått ge upp detta. Garnet hade inte den hållfastheten som jag trodde, så när jag stickat nästan hela hittade jag en massa hål utöver de som ska vara, vilket visade sig vara garnet som har gått av under resans gång. Inte kul alls. Så nu sitter jag med en hög  smånystan som jag inte vet vad jag ska göra med. Blir deppig bara jag ser dem.

Till tröst har jag börjat på ett par enkla basic-sockar i Qualitas sock. Ett projekt som inte kan gå fel. Möjligtvis att det hamnar i korgen efter ett par dagar i ren tristess…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar