14 juli 2009

Ännu en February Lady Sweater

P7140012 Den här gången beställd av 10-åriga dottern. Garnet är ren akryl. Länge sen jag stickade i det, och jag vet varför…Bara att inse att jag numera tycker bäst om äkta vara. Men ibland får man ju offra sig. Barnen har ännu inte riktigt tagit till sig känslan av fin ull, i deras ögon sticks det bara.

Men jag har andra bekymmer. Får ont i armen när jag stickar. Troligen tennisarm, som jag haft ont av förut,men aldrig pga stickning. Detta smärtar mig hårt, då jag har semester nu och massor som jag vill sticka. Någon som har några bra tips? Vill ju helst inte höra att jag ska låta bli att sticka…

Nej, nu får det bli en stund till med stickorna trots allt, ska ju på ett par ärmar på tröjan också!

2 kommentarer:

  1. Tack så mycket! Jag tycker faktiskt inte att den var så svår som jag först trodde. Om man bara är lite koncentrerad medan man stickar så går det nog bra. :) Plus att mönstret varierar en del så man blir inte less heller. Tycker du ska prova den!

    Jättefin kofta du håller på med också! Ha det så bra!

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!!
    Hur går det med semesterfirandet??
    Kom på att jag nog glömt fråga hur det gick för din dotter med gymnasievalet.... Kom hon in på det hon ville??
    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera