19 augusti 2009

Det är mycket nu!

Idag började dottern på gymnasiet. Så nu är det tidiga morgnar och tågresa till skolan istället för 5 minuter på cykel. Hon har varit jätte-nervös, men överlevde trots allt dagen. Men imorgon börjar alla andra och tredjeårselever, som kan vara nog så läskiga…

Är så mycket nytt att tänka på för hennes del, framförallt mycket eget ansvar som inte fanns på högstadiet. En nyttig men lite jobbig nyhet förstås. Men det blir nog bra när det har gått ett par veckor tror jag.

Minstingen i familjen byter också skola och fritids. Så ikväll var vi och kollade in hennes nya fritids. Hon verkar nöjd själv, även om jag nog tyckte att det svar små lokaler för nästan 40 barn. Men troligen kommer hon att börja gå hem själv från skolan vissa dag. Börjar ju trots allt fyran och vill vara stor. Vi får se, hon får välja själv hur hon vill göra. Det viktigaste är ju att hon trivs.

Imorgon börjar sonen skolan, utan förändringar. Skönt! Bara ett år äldre och börjar nu åttan.

Är inte klokt, jag hänger inte med. Här sitter jag, 36 år gammal med barn på 10, 14 & 16 år. Var tog åren vägen från när jag var 16 år och träffade min man? Det var ju inte länge sen…!! Undrar om man börjar bli gammal?!

1 kommentar:

  1. Skönt att det blev en bra förstadag för din dotter. Det kommer säkert gå bra här också. Håller tummarna för bra schema som passar buss och tågtider, så det inte blir en massa väntetid.
    Ses vi den 8 sep?
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera