22 september 2009

Återbesök

Igår vad det dags för 6-månaderskontroll. Låter som bebiskontroll, men så är det inte utan jag har varit på Carlanderska sjukhuset i Göteborg för kontroll efter operationen. De hade inte något att anmärka på, jag hade gått ner i alldeles lagom takt. Mina värden var fina de med, och det var väl det som intresserade mig mest. Äter visserligen vitaminer som kompensation, men brist kan uppstå ändå.

Men dagen ägnades även åt nöjen. Hade med en väninna för att njuta av lite shopping. Fast det blev mest hon som handlade. Jag insåg att det inte fanns så mycket för mig. Är lite för stor ännu för de "vanliga" storlekarna, och de butiker som har stort sortimen tror att alla stora kvinnor vill ha jättekläder. Provade lite, men det var bara tältpinnarna som fattades. Men det blev till slut ett par toppar på Cassels, och ett halsband. Så helt lottlös blev jag inte, även om jag hade lite mer på önskelistan.

Idag är det vardag och tillbaka på jobbet igen, men hade gärna stannat kvar i sängen. Vaknade med en hemsk huvudvärk, och känner att den nog lär bli kvar idag. Men ikväll ska jag till frissan, det borde vara bra mot sånt, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar