22 oktober 2009

Bröllopsdag!

Idag är det 15 år sedan som maken och jag sa Ja till varandra. 15 år i med och motgång, precis som ett äktenskap ska vara.
Firat har vi inte gjort något särkilt. Jag och 16-åringen har varit på utvecklingssamtal och efter det jakt på vinterjacka och varmt för fötterna för henne. Men det bidde inget. Tror att det är en dam som behöver tagga ner lite och försöka acceptera att saker och ting inte kan vara till 100 % för att man ska köpa dem. Det var fel på allt vi tittade på, oftast något jätteliten detalj, som typ en knapp eller nåt. Snälla nån, ge mig tålamod!

Men när vi kom hem nu ikväll, stod en stor bukett gula rosor på köksbordet, precis som dem vi hade i brudbuketten. Han är allt go min H. Önskar bara att jag hade något till honom, men det blev det inte tid till, då dotterns ickehandlande tog all tid. Men så är det ibland.
Men på lördag ska vi hem till min syster och fira, hon ska laga middag åt oss. Hon var min tärna på bröllopet, så det blir trevligt att fira tillsammans igen.

Nu får det bli en stunds stickning innan kudden väntar.

4 kommentarer:

  1. Grattis på er bröllopsdag! Kram =o)

    SvaraRadera
  2. GRATTIS!!! Härligt att höra att fler är lyckliga efter 15 år....
    Skulle posta brev till dig idag, men upptäckte precis när ajg skulle släppa ner det att jag hade glömt skriva din adress.... hade bara skrivit ditt namn. Så det kommer iväg imorgon istället. Du får vässa stickorna under helgen så de är redo istället. ;)
    KRAM och GRATTIS ännu en gång

    SvaraRadera
  3. Grattis!
    Vi firade 34-årig bröllopsdag 4:e oktober
    och gula rosor hade även jag i brudbuketten

    SvaraRadera
  4. Jösses..så jag känner igen detta icke-shoppande! Men här gäller det mer sonen...som är sååå kräsen! Inte på märken eller så...har helt enkelt en väldigt bestämd åsikt om vad han tycker om.

    Grattis på bröllpsdagen :-)

    SvaraRadera