17 november 2009

Bloggfunderingar

Sitter här och funderar över min blogg. Inser att den förmodligen är helt otintressant för utomstående, så för vem skriver jag då, eftersom jag har den anonym för mina vänner och min familj?
Jag vill ju ha en blogg som folk gärna återkommer till, och känner sig inspirerade av ,men får inte till det. Hur gör man för att få till en intressant text, dessutom utan att lämna ut sig för mycket? Borde kankse lägga ner men tycker ju innerst inne att det är ganska kulm, och har trots allt lärt känna nya trevliga människor genom bloggen, som jag aldrig hade stött på annars.

Oj, så svamlig. Men letar väl mest efter inspiration. Kanske någon, som mot förmodan hittar hit, har en liten länk att delge mig om  hur man håller en blogg inspirerande och vid liv? Finns ju så mycket tips på nätet om allt annat, så varför inte om detta?

/Katarina

3 kommentarer:

  1. Låter nästan som om det vore jag som skrivit inlägget.....Periodvis tycker jag det går lätt att skriva, men i höst har det kännts hopplöst. Bara att fota det man stickat känns jobbigt.... Är det mörkret som gör det, eller vad tror du?
    Du har iallafall mig som trogen läsare, och flera till som jag vet. Jag skulle sakna din blogg jättemycket om du bestämde dig för att sluta, så jag hoppas du fortsätter!!!
    Hade det inte varit för våra bloggar hade vi ju aldrig(troligen) träffats, eller hur?!
    HA en bra eftermiddag o kväll!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Så känner jag också och det är ibland svårt att skriva utan att avslöja alltför mycket.
    Men jag vill skriva och visa det jag gör, inte är det lika mycket som alla andra, men endock.
    Jag skriver nog mest för mig själv, men blir lika glad varje gång nån skriver en kommentar.
    Och nog blir jag lika inspirerad av din blogg som av alla andras.
    Så fortsätt och skriv om det du vill och i din egen takt för det är som balsam för själen ibland.
    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  3. Jag hittar hit och gillar att läsa din blogg.
    Jag har samma problem som dig, det är svårt att få till det när man bloggar så det skall kännas intressant för andra men det får bli som det blir och lite kul är det att visa upp vad man gör.

    SvaraRadera