20 december 2009

Julstök

Snart är det jul, och det fixas för fullt här hemma. Ischoklad och knäck har tillverkats, maten är inhandlad, alla julklappar likaså. Är bara städning kvar nu, och matlagning förstås när vi kommer så långt. Hela min familj (föräldrar och två syskon med familjer) ska fira julen hemma hos oss iår. Blir spännande (tror jag...). Jag har aldrig haft julen hemma förut, så det känns lite nervöst för hur det ska gå att få maten färdig i tid. Men kära syster bidrar med en del rätter och så kommer hon hit en stund innan och hjälper till. Det blir nog en jul iår också!

Jobbar bara imorgon, sen är jag ledig till efter nyår. Ska blir väldigt skönt. Och imorgon blir det lite halvfart på jobbet. Vi ska ha en liten julfest, och så ska en kollega avtackas som går i pension.
På tisdag slutar barnen skolan. Tror att det är väldigt efterlängtat, för det har varit en kämpig höst för dem. De är välförtjänta av lite ledighet.

God jul på er, ifall jag inte hinner titta in här innan jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar