29 januari 2010

VAB

Hemma och vabbar idag. Var dags för influensavaccination nr 2 igår och precis som första gången så reagerar E på detta. Så det är en ganska ynklig tjej här idag. Just nu sover hon.

Detta gör att jag myser med en stickning i soffan, har avslutat min kofta.

P1290007Mönstret kommer från Drops. Garnet är Drops Merino Extra Fine. Ett mjukt och trevligt garn. Hoppas det håller formen bara.

Koftan är än så länge lite för liten för mig. Får på mig den med den och den är ok, men kan sitta lite snyggare. Men detta visste jag om när jag började. Eftersom jag vet att jag fortsätter ner i vikt, så ville jag inte göra en kofta som är precis, utan att jag hinner använda den lite.Den som väntar på nåt gott…

Efter koftstickning så är det roligt med en lite mindre stickning. Jag har börjat på Kristina-sockan, som så många andra. Ett jättetrevligt mönster. Tack Ulrika!

Foto180

3 kommentarer: