28 mars 2010

Var är min sticktid?

Det har inte blivit något stickat alls den senaste veckan, så nu är det kraftig abstinens, men samtidigt så har jag svårt att komma igång igen.

Det jag har “roat” mig med istället är att installera en massa teknikprylar. Sonen har vunnit en tävling och i tisdags så var vi och hämtade ut prylar för en rejäl summa. Så nu har han hela sitt rum fullt med prylar.Är ju drömmen för en kille på 15 år att få ny dator, tv, stereo, mobil mm. Men det är inte bara kul. För det är ju jag som ska se till att det fungerar också. I-landsproblem, javisst, men fortfarande så måste det ju lösas. Speciellt som sonen blir tvärsur när det inte funkar som han tänkt. Nu är det största problemet att hans favoritspel inte funkar med Windows 7. Hur gör man då? Är det något teknikfantast där ute som har några goda råd att ge?

Ja,ja, det är ju inte några stora problem egentligen, men det har tagit massor av energi. För det är ju inte så att man inte har annat att göra samtidigt. Den här veckan har varit helt hysterisk med allt annat också, så nu hoppas jag att det lugnar ner sig. Jag vill ju ha lugna kvällar med en stickning i knät.

4 kommentarer:

  1. När vi bytte dotterns dator för några år sedan hade hon också spel som inte gick på den nya vi skaffade en switch och hon fick ha bägge datorburkarna till samma skärm och byta mellan beroende på vilken hon ville använda.

    SvaraRadera
  2. Grattis till vinsten men tyvärr har jag inga tips att ge, jag är helt okunnig på spel..

    SvaraRadera
  3. VI hade problem när barnen fick en dator med Vista. Men då gick det att gå in i utforskaren och under egenskaper välja att programmet/spelet skulle starta med en tidigare version av Windows (xp eller nåt) och för en del spel funkade det. Vet inte om det funka likadant med windows 7???

    SvaraRadera
  4. en vecka, jag har inte handarbetat på över en månad om inte mer :(

    vad kul att han vann såna grejer, är ju alltid kul/bra att ha! :)

    SvaraRadera