1 maj 2010

Så har hon åkt

Så har dottern lämnat hemmet för 10 dagar i Taizé.  Bussen åkte för en halvtimma sen och de framme om dryga 30 timmar. Resan dit är jag inte avis på men jag tror att det är en upplevelse när hon är där. Jag hoppas i alla fall att hon får trevligt.
Men som mamma får jag allt erkänna att det känns konstigt nu när hon har åkt. Hon har aldrig varit borta så pass länge så jag misstänker att jag kommer att längta, men det får man väl !!

Annars är det fullt upp. Helt hysteriskt på jobb, och däremellan ska man hinna med vardagslivet. Är på gång att börja måla huset, men har inte kunnat bestämma oss för vilken färg ännu. Just nu lutar det åt en grågrön nyans, och kanske röda dörrar, men vi får se. Och ska fönstren målas eller behållas i den mörka lasyr de har idag, ja det är mycket att ta ställning till, för det är ju ett stort projekt att måla ett helt hus.

1 kommentar:

  1. Det är konstigt när barnen åker hemifrån och ska vara borta ett tag, det blir så tyst och då har vi bara haft vår grabb boende hos oss i snart åtta år.
    Vissa saker är ju faktiskt svårt att bestämma och just en sån sak som färg på ett hus för det är ju inte bara att byta om man tröttnar. Vi gjorde det lätt för oss eftersom vi bor på landet så ska vårt hus vara rött med vita knutar.
    Lycka till med färgval!
    Ha en skön majhelg!!!

    SvaraRadera