25 juli 2010

Hej på er!

Jo, jag lever. Har semester, på alla sätt och vis. Har snart klarat av vecka två och sen är det bara en vecka kvar tills det är dags att börja jobba igen. Suck!

Semestern har hittills ägnats åt målning, tycks aldrig ta slut, men nu är nästan alla fönstren på bottenvåningen klara i alla fall. Men idag är det paus för det regnar massor. Fast jag tycker det är ganska mysigt att få vara inne idag. Lufsar omkring i mysbyxor och har det ganska bra.

Men vi har varit en helg på camping, bjudna av pappa. Han hyrde en stuga åt oss på den campingen de (och mina syskon) bor på. Så vi grillade, maken och barnen åkte vattenskoter mm. Ett dopp i sjön blev det med, men det var inte så värst varmt i vattnet. Dessutom så regnade det halva lördagen, och var varningar för kraftig åska så det var ingen som ville gå ner och bada då. Men vi hade det trevligt ändå.

Det har inte blivit så mycket stickat den här semestern, inte riktigt fått till inspirationen, men det har dessutom varit ganska varmt och då lockar inte stickning lika mycket. Men det har blivit några varv på mina vantar. Hoppas snart på att få visa upp mitt tvåfärgsprojekt, som jag faktiskt är riktigt nöjd med, så det blir nog fler.

1 kommentar:

  1. Den där hettan som var blev nästan mycket. Sedan när vi hade besök och behov av att kunna ha dörren öppen för fri tillgång till altanen då blev det 12- 15 grader och regn. Men det var bra daga i alla fall. Hoppas du har det bra nu dom sista dagarna på semestern

    SvaraRadera