16 augusti 2010

Tröja till Jalmar

pippitröja till Jalmar

Nu är den färdig, tröjan jag började på i torsdags. Blev mycket stickat i helgen för att hinna klart, så nu har jag en ond arm. Inte bara av stickningen för den var ond innan,men blev knappast bättre. Armen har jag ont i pga mitt jobb. (sitter vid en dator hela dagarna och det sliter) Men jag gillar stickningen alldeles för mycket för att låta detta hindra mig. Helt fel inställning kanske, men stickningen är mitt andningshål. Att få räkna maskor är rena terapin efter en dag på jobbet, så det slutar jag inte med.

Jo, åter till tröjan. Mönstret är från Marks&Kattens och avsett för Eco Babybomull men jag har stickat i sandnes mandarin petit, eftersom min garnlangare inte hade det andra, men detta gick minst lika bra. Är hyfsat nöjd, men hade velat hinna med en blockning, men som det är nu så får det gå ändå. Mamman till bebisen är inte någon stickare så hon tänker nog inte på det, även om jag gör det.

2 kommentarer:

  1. Tråkigt det där med onda armar och leder. Försök ändå ta det lite lugnt så du inte drar på dig något du inte blir av med.
    Hoppas verkligen att det blir fler färgtillfällen, du får hänga på då!

    SvaraRadera
  2. Vad tråkigt att du ska ha ont!
    Jag har med stickat en bebiströja, i pippi-färger, efter mönster från Marks & Kattens, men har inte kommit mig för att montera den ännu.. *skäms*
    Din tröja är jätte fin!!

    SvaraRadera