18 september 2010

Back from hell

Ja, nu hoppas jag vardagen återvänder. drygt två veckor på jobbet med runt 60 timmars arbete/vecka sliter på kroppen. Inte något jag rekommenderar. Men nu är vi klara med den första löneperioden i det nya datasystemet. Visst finns der fortfarande mycket att göra med det ska vi förhoppningsvis klara av under normal arbetstid.

Hoppas nu få lite ork till mitt eget liv. Familjen har blivit lidande av detta. 11-åringen grät när jag kom hem från jobbet i torsdags för att hon aldrig fick träffa mig. Sånt känns i ett mammahjärta!

Känns nästan inspirerande att kunna ta tag i de i vanliga fall tråkiga hushållssysslorna igen. (men det går nog fort över). Ska nu säga det att vi i familjen har en make/pappa som klarar av markservicen alldeles utmärkt, så det är inte någon som har lidit någon nöd här hemma.Men det blir ju ändå lite annat när inte alla är hemma och kan hjälpa till.

2 kommentarer:

  1. Så mycket jobb låter inte bra. Tur det inte är för jämnan.

    SvaraRadera
  2. Usch, det låter inget vidare med ditt jobb. I morgon när jag åker till jobbet så postar jag ditt sockgarnspaket, så förhoppningsvis är det nåt du gillar och kan koppla av med. /
    kram anette

    SvaraRadera