5 november 2010

Svart fluff

PB050002

Det här är vad jag håller på med just nu. Mönstret kommer från Nina Sagulins bok STICKA, och benämns som brudkofta. Nu är jag ju gift sedan 16 år så någon brudkofta är det inte. Däremot så är den tänkt att ha över en svart klänning, som jag hoppas hitta imorgon när jag är till Göteborg och shoppar loss. Ska på teater om ett litet tag och vill ju vara snygg då, och vis av erfarenhet efter tidigare klännings-jakter så har de jag gillat varit ärmlösa. Men med 45 kg minus så är det inte några fasta fina överarmar jag har så det behövs lite cover up där. Garnet är Sandnes Silk mohair.

3 kommentarer:

  1. Den är jättefin koftan. Vad långt du har kommit! Gjorde du om den för tredje gången när du kom hem? *skrattar* Kram =o)

    SvaraRadera
  2. Hoppas du hade en lyckad shopping!

    SvaraRadera
  3. Ser man på! Kul träffas på olika mötesplatser.

    SvaraRadera