28 december 2010

Stör ej-stickning pågår

Mina barn tycker att jag är tråkig som bara sitter i soffan och stickar hela tiden. Men vad är skillnaden; de ligger i sängen och läser eller leker om man är i den åldern. Då kan väl jag också få “leka” tycker jag, även om de nog inte håller med om att det är vad jag gör.

Just nu är det ett par Kai-mei-sockor på gång. Börjar få till mönstret nu,men de första partierna är väl inte något mästerverk direkt. Men repar upp det gör jag bara inte.

PC280008 

Idag är det online stickcafé på facebook. Ska bli trevligt att se hur de andra har det nu efter jul, och så sticka lite till förstås.

1 kommentar:

  1. Åh, vad fina sockar!
    Tack för din kommentar hos mig förut. Jag hann ju knappt publicera inlägget innan du kommenterade. :)
    Ses på onlinecafet nu då.
    Kram

    SvaraRadera