23 mars 2011

Nu ska det bli ordning på tanten

Plågats av ett ont knä/ben sen slutet av januari och nackspärr de senaste två veckorna, så idag är det operation tillfixning på schemat. Ska först på massage för nacken, hoppas verkligen att hon får ordning på den, för som det är nu kan jag inte ens lyfta armarna och ta ner en kaffemugg ur skåpet, och det är illa i min värld. Nä, för att vara allvarlig igen så blir jag glad bara jag slipper att ha denna hemska värk. Lider verkligen med människor som har ständig värk, hur orkar ni?

Efter detta ska jag till en sjukgymnast som förhoppningsvis kan tala om för mig vad det är för fel på mitt knä (eftersom herr doktor inte gjorde det). Hoppas få tillbaka rörligheten och framförallt att det ska sluta att göra ont. Väntat på den tiden i nära 3 veckor nu, så det är efterlängtat. Hoppas bara att han är snäll mot mig…

Uppdatering: Masserad och klar. F-n vad ont det gjorde. Hon var inte glad åt mig att jag inte kommit tidigare. Har nu en ny tid om en vecka för att förhoppningsvis få ordning på resten.

Sjukgymnasten var bra. Konstaterade att det var svullet och varmt,(vilket min läkare inte gjorde). och ser det ut som mitt knä gör så är det helt klart nåt som inte stämmer. Så nu har jag fått övningar att börja med för att få igång rörlighet i knät. Sen ska jag till honom igen nästa vecka för att se om det har blivit något bättre. Känner mig nöjd med det besöket. Någon som lyssnade och tog mitt problem på allvar, och är beredd att gå vidare om det inte ger resultat

3 kommentarer:

  1. All denna väntan. Skönt att du hittat en bra massör och en sjukgymnast som lyssnar. Hoppas det blir bättre nu.

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för att det blir bättre snart! Går också runt med ett svullet och varmt knä nu men vet vad det beror på i det här fallet (har ledgångsreumatism och är mitt i ett skov) så vet hur irriterande det är och hur ont det gör. Kortisonsprutor brukar hjälpa mig när det blir så, kanske kan funka för dig också om det inte skulle bli bättre nu?

    SvaraRadera
  3. Hoppas verkligen du får hjälp nu för ditt knä! tänkte detsamma som Therese, en kortisonspruta kanske skulle hjälpa. Om det är svullet och varmt så låter det ju som en inflammation, och då hjälper ju kortison. Fråga sjukgymnasten nästa gång vad han tror om det ifall du inte är bättre då.
    Kommer du till Emmas på tisdag?
    Kram

    SvaraRadera