25 juli 2011

IMG_0299

Dagen har tillbringats på IKEA. Barnen var med så det blev till att fika lite för att hålla ångan uppe. Fast de var jätteduktiga så det hade nog inte behövts egentligen. (var nog egentligen mamma som behövde lite kaffe)

Gjordes en del inköp i alla fall, då det är ombyggnad på gång här hemma. När vi flyttade in för fyra år sedan så delade vi av ett rum till två. De blev små med snedtak. Nu har vi tagit beslutet att dela av vårt vardagsrum som är hyfsat stort och i vinkel, till ett sovrum till oss. Yngsta barnet tar vårt gamla och mellanbarnet får det rum som nu är avdelat. Så nu har vi handlat garderober och sonen köpte sig en Klippansoffa att ha i sitt rum. Ja,det blev en hel del annat också förstås-

Tyvärr så vet jag hur det kommer att låta när släkten kommer nästa gång. Vi blir idiotförklarade, som vanligt när jag gör nåt. De kommer garanterat att säga att det är onödigt för att äldsta barnet tar studenten nästa år och snart flyttar. Men nu är det så att hon ska troligen läsa vidare, och bo kvar några år till, så jag tycker inte alls att det är onödigt. Dessutom gör vi det ju för vår egen skull. Jag tycker att det känns väldigt bra att göra det fint för barnen. Vet själv hur det var i den åldern. Tillbringade all min tid inne på mitt rum som tonåring. Att då bara har en “garderob” att gå in i är ju inte så kul.

Nu blir det en stund i soffan innan läggdags, tror att jag är rätt lättvaggad ikväll…

1 kommentar:

  1. Känner igen mig i det du skriver om att bli idiotförklarad av släkten... Tyvärr. Men men, det viktiga är ju att man följer sina egna känslor, eller hur! Jag skulle kunna offra en hel del för att barnen ska ha det bra!
    Ha det gott!
    kram

    SvaraRadera