30 maj 2012

Trött på´t

 

Den senaste tiden har varit/är kämpig. Denna envisa bacill som hoppade på mig för två veckor sedan vet vad den vill. Först full kraft i alla förkylningssymtom man kan få och sängliggande i flera dagar när andra var ute i det fina vädret som äntligen kom. Fick samtidigt ögoninflammation. Nån som vet hur kul det är i kombination med den pollenchock som kom med det varma vädret!

Ja, det gick väl över, men nu ligger jag däckad igen eftersom den där jefla bacillen bestämde sig för att gosa till sig i lungorna också, så där fick jag en lunginflammation på det. Inte nåt jag uppskattar alls. Gillar att ha ordentligt med luft nämligen. Vet inte om jag hostat av ett revben eller om det är musklerna som fått vad de tål under hostan, men skitont gör det i sidan i alla fall. Kan säga att jag rör mig graciöst över golvet för minsta påfrestning just nu. Hjälp vilket kap jag måste vara nuBlinkar.

Envis som jag är så har jag försökt att jobba de senaste dagarna, men mina kollegor har väl ifrågasatt mig ett par gånger kan jag säga. Inser nu att de är rätt kloka de där tjejerna, till motsats till mig själv. Men det är ju sådär när man har ett jobb där det inte finns vikarier när man blir sjuk, utan allt ligger snällt och väntar tills man kommer tillbaka, och så får man jobba häcken av sig istället. Men frågan är vad som är värst…

Nu blir det i alla fall ett par dagar hemma för att se till att bli frisk till slut. Så kanske det finns krafter kvar när dottern tar studenten om en vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar