14 maj 2014

Svammel

Nu är jag sådär dålig på bloggeriet igen, är nog sämsta bloggaren någonsin, men take it or leave it,det är så här jag är Blinkar

Livet rullar på i en rasande fart. I fredags gick sista flyttlasset för barn nr 1, som nu skapar sig ett eget hem med fina pojkvännen. Önskar dem all lycka, även om jag förstås saknar henne. Men vi ses snart igen, för sååå långt bort är hon inte.

Barn nr. 2 tar studenten om några veckor. Men först en klassresa till Cypern. Därefter direkt ut i arbetslivet då han har haft den stora lyckan att redan fått anställning innan skolan slutar. Det känns fint i mammahjärtat när det går bra för barnen.

Barn nr. 3 kämpar på med klass 8 och tankar om gymnasieval. Det går fort även för henne, även om hon nog mest är vilsen över alla val. Är inte lätt att vara tonåring.

Fast någonstans i allt detta känner jag mig själv också lite vilsen. Tar nog ett tag innan jag blir van vid att barnen flyger ut, och känner mig nog lite, men bara lite gammal trots mina ganska unga 41…! Men det kanske är nu man ska förverkliga sig själv och allt vad det heter, usch det lät jobbigt. Tror jag lunkar på i min vanliga takt ett litet tag till. Det andra hinns med senare.Ler

Tjingeling!

1 kommentar:

  1. Det där känner jag igen. Nu har vi dock grottat in oss ensamma här hemma, gubben och jag. Det funkar det också även om längtan efter barnen ibland liksom skriker i mig. Alla barnen är ju vuxna och nu finns ju de små godingarna också. Livet består verkligen av flera olika skeden, var och ett med sin tjusning.

    SvaraRadera