2 januari 2015

Jag har ramlat i spinnträsket

2015-01-02 11.20.48

 

Och där har jag fastnat. Och fort gick det. en kvar efter leverans av ull och slända så var jag helt fast. Så det kan gå.

Nu går drömmarna om en egen spinnrock, men det kanske man inte ska köpa när man har spunnit i tre veckor och ännu inte teststickat av garnet. Har nog liiite mer att lära först, men oj så roligt det är.

Samlar nu info om vilken spinnrock som kan passa mig. Finns ju så många som verkar bra. Så tips mottages tacksamt!

2 kommentarer:

  1. Ser man på! Det är inte svårt att fastna i ullochspinnträsket. Har ju spunnit några år och samlat en del. Känner inte att jag absolut måste göra något av det. Då skulle jag få ångest tror jag. Hinner liksom inte sticka så mycket. Skulle få vänta med att spinna det o det. Det är själva spinnandet som ger mig harmoni. Kan bara säga välkommen!

    SvaraRadera
  2. Nyfiken på hur det går!

    SvaraRadera